Nieprzyjemny zapach z ust

Czym jest halitoza?

Nieprzyjemny zapach z ust, zwany fachowo halitozą, jest schorzeniem wyjątkowo uprzykrzającym życie. Co ciekawe, dotyka regularnie 25% osób na całym świecie. Odbiera pewność siebie i utrudnia komunikację interpersonalną. Wstydząc się swojego oddechu, rezygnujemy z kontaktów towarzyskich. Twój oddech staje się Twoim wrogiem, a wystarczy dowiedzieć się jak się z nim uporać.

Zacznijmy od rozpoznania halitozy, co nie jest zadaniem trudnym. Wystarczy zastosować tak zwaną metodę organoleptyczną, która polega na wąchaniu z bliskiej odległości powietrza wydychanego przez potencjalnego chorego. Już dzięki temu prostemu zabiegowi jesteśmy w stanie określić, czy ten problem nas dotyczy czy też nie.

Zdecydowanie trudniejszym, jest znalezienie przyczyn tego zjawiska.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami!

Nieprzyjemny zapach z ust

Przyczyny halitozy:

Efektem tych schorzeń jest namnażanie się bakterii wytwarzających związki siarki, co powoduje brzydki zapach z ust.

Zdumiewającym jest, że nieprzyjemny zapach z ust jest trzecim najczęstszym powodem, dla którego ludzie szukają pomocy dentystycznej zaraz po próchnicy zębów i chorobie dziąseł. Wskazuje to przede wszystkim na powszechność tego problemu.

Statystyki mówią, że w 87% przypadków halitoza związana jest ze schorzeniami jamy ustnej

Istnieje wiele dostępnych metod leczenia halitozy

Dodatkowo, można wspomagać się produktami maskującymi objawy halitozy takimi jak odświeżające cukierki, aerozole do ust czy tabletki do ssania. Skutecznym jest również stosowanie skrobaczek do języka, które usuwają nalot z górnej jego części.

Warto wyeliminować z diety produkty takie jak: czosnek, cebula czy mięso, które nasilają uciążliwe skutki tej dolegliwości.

Co zrobić, jeżeli pomimo stosowania tych sposobów, problem nie znika? Wtedy warto udać się do specjalisty. Kluczem do uporania się z halitozą jest odkrycie jej przyczyn i dobranie odpowiedniego leczenia.

Najprostszym, a zarazem najbardziej skutecznym działaniem jest wizyta w gabinecie stomatologicznym, gdzie można uzyskać rzetelne informacje i fachową pomoc. Nasi specjaliści już na pierwszej wizycie są w stanie określić przyczynę problemu, dokonując skrupulatnego przeglądu dentystycznego. Wyleczenie zmian próchnicowych oraz podjęcie odpowiedniego leczenia chorób przyzębia z pewnością zaowocuje pozbyciem się tego wstydliwego problemu, a co za tym idzie, zwiększeniem pewności siebie i radością ze świeżego oddechu.