Zalety wszczepienia implantów zębowych

Maciej Kuźmiński
Autor: Maciej Kuźmiński
26.04.2021

Chociaż istnieją różne sposoby odbudowy utraconego uzębienia, to implanty zębowe wyposażone w odpowiednie rekonstrukcje protetyczne stanowią najskuteczniejszy z nich. Wynika to z licznych zalet, które przejawiają – stabilności odbudowy, przywracania pierwotnej funkcjonalności jamy ustnej oraz estetyki uśmiechu, a także pozytywnego oddziaływania na tkanki kostne szczęki lub żuchwy. A to nie wszystkie korzyści płynące z wszczepienia implantów. Dlaczego warto zdecydować się na leczenie implantologiczne? Przekonacie się w dalszej części artykułu!

Czym tak naprawdę jest implant zęba i jakie są jego zadania?

Na wstępie uściślijmy, że sam implant nie imituje utraconego zęba, lecz jego korzenie. Ponieważ jest on wytwarzany z biokompatybilnego materiału (zazwyczaj jest to tytan, ale można również spotkać egzemplarze wykonane z cyrkonu), organizm traktuje go jak własną część. Sam implant zęba przypomina kilkumilimetrową „śrubkę”, która po wszczepieniu scala się z otaczającymi tkankami kostnymi, co zapobiega ich własnemu zanikowi. Wszczepienie pojedynczej ze wspomnianych „śrubek” służy odbudowie jednokrotnego braku zębowego, zaś zastosowanie większej ilości pozwala na przytwierdzenie do nich bardziej rozbudowanych prac protetycznych, odbudowujących obszerniejsze luki lub bezzębie.

Implanty zębów wpływają na estetykę twarzy

Jak wspominaliśmy, implanty scalają się z otaczającymi tkankami kostnymi, a opisane zjawisko według fachowej terminologii nazywane jest osseointegracją. Dzięki temu kościec jest odpowiednio obciążony, co hamuje jego zanik i przywraca jamie ustnej pierwotną funkcjonalność. Wówczas zauważalna jest poprawa wyglądu twarzy – policzki zyskują ponowne podparcie, eliminując tym samym postarzające zmarszczki lub bruzdy oraz tzw. profil starczy, charakterystyczny dla osób w podeszłym wieku.

Wszczepione implanty eliminują wady wymowy

Braki w przednich partiach uzębienia są bezpośrednią przyczyną wad wymowy. Wynikają one z braku właściwego podparcia języka, co utrudnia lub uniemożliwia poprawną artykulację pewnych głosek, np. t, d, s, z ,c, dz, r, n. Wszczepienie implantów oraz osadzenie na nich odpowiednich rekonstrukcji protetycznych skutecznie rozwiązuje ten problem, dzięki czemu Pacjenci mogą swobodnie mówić bez uczucia wstydu. Wpływa to na ich komfort psychiczny i zachęca do podejmowania wystąpień publicznych bądź inicjatyw towarzyskich.

Nowoczesne rekonstrukcje protetyczne doskonale przywracają estetykę uśmiechu!doskonale imitują naturalne uzębienie. Pojedyncze braki zębowe odbudowuje się koronami protetycznymi, sąsiadujące ze sobą ubytki poprzez zastosowanie mostów, zaś bezzębie zwalczane jest za pomocą protez. Wspomniana porcelana lub cyrkon wiernie naśladują uzębienie pod względem koloru czy odbijania światła, dlatego też ani trochę nie wyróżniają się na tle stałych zębów. Każda praca protetyczna jest wykonywana przez doświadczonego technika stomatologicznego, który ją indywidualnie dopasowuje.

Znów ciesz się smakiem ulubionych potraw!

Braki zębowe lub bezzębie znacząco utrudniają, a często nawet uniemożliwiają spożywanie niektórych produktów, np. orzechów, twardych jabłek czy różnych ziaren. Ponieważ implanty zębowe zapewniają odbudowie protetycznej znakomitą stabilność, bez przeszkód można spożywać ulubione dania, a brak części podniebiennych obecnych przy tradycyjnych rekonstrukcjach nie blokuje smaku. Warto zwrócić uwagę na fakt, że użytkownicy protez na implantach nie muszą się martwić o ich wypadanie podczas nagłego śmiechu lub kichania – dzięki nowoczesnym „śrubkom” są one na stałe zamocowane w jamie ustnej.

Bezbolesne leczenie implantologiczne

Podczas wszczepiania implantów stosujemy nowoczesne znieczulenia miejscowe, które skutecznie eliminują wszelkie bolesne odczucia w trakcie procedury. Nasi stomatolodzy odznaczają się nieprzeciętnymi umiejętnościami pozwalającymi na maksymalne zawężenie pola zabiegowego, dzięki czemu wykonywane przez nich czynności przebiegają komfortowo, a proces gojenia zostaje skrócony. Implantacja pojedynczej „śrubki” zajmuje około 15 minut, więc podczas jednej wizyty jesteśmy w stanie zastosować ich nawet kilka, zapewniając Pacjentowi oszczędność czasu. Osoby cierpiące z powodu dentofobii również mogą odetchnąć z ulgą – lekarze kliniki Kuźmińscy Stomatologia przeszli liczne szkolenia w zakresie pracy z Pacjentami odczuwającymi paniczny lęk przed leczeniem stomatologicznym i wykazują empatię niwelującą stres.

Co możesz teraz zrobić?

W przypadku pojawienia się braków zębowych podjęcie kompleksowego leczenia ma kluczowe znaczenie, dlatego warto umówić się na wizytę już dzisiaj! Klinika Kuźmińscy Stomatologia dysponuje bogatą ofertą rozwiązań implantologicznych, pozwalających na komfortowe odbudowanie utraconego uzębienia i przywrócenie uśmiechowi dobrego zdrowia, a także estetyki. Możesz się z nami skontaktować, dzwoniąc pod numer [numer_tetlefonu_link] lub wypełniając formularz.