Staw skroniowo-żuchwowy

Staw skroniowo–żuchwowy łączy szczękę i żuchwę. Jest jednym z bardziej skomplikowanych stawów w naszym organizmie. Działa bez przerwy – podczas mówienia, żucia, oddychania ustami, śpiewania czy ziewania. To dzięki niemu ruszamy żuchwą na boki oraz w tył i przód.

Niepokojące objawy:

Przyczyn w nieprawidłowości działania tego stawu należy szukać najczęściej w nieprawidłowym ustawieniu zębów w pozycji spoczynkowej i czynnościowej. Można je zlikwidować lub zmniejszyć przez odpowiednie leczenie stomatologiczne.

Dysfunkcja tego stawu może pojawić się również przy większych brakach zębowych, gdy powierzchnie zębów nie stykają się.

W razie potrzeby stosujemy leczenie protetyczne oraz ortodontyczne

W naszym gabinecie diagnostykę opieramy na doświadczeniu i wiedzy zdobytej w Akademii Dawsona oraz szkoły leczenia stawu i zgryzu FACE. Metody te są bardzo wszechstronne i dokładne u Pacjentów w każdym wieku. Zawsze wykonujemy wszystkie kompleksowe badania twarzy, a także zdjęcia tomograficzne stawów. Ważnym objawem są trzaski i trzeszczenia stawu, które możemy wysłuchać specjalnym urządzeniem (dopler).

Nieleczone zaburzenia stawu skroniowożuchwowego mogą prowadzić do poważnych i nieodwracalnych zmian. Nasi specjaliści, dzięki kompleksowej diagnostyce i fachowej wiedzy pomogą Ci tego uniknąć.

ZAPISZ SIĘ NA KONSULTACJĘ

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!